El novembre ja ha començat i m’adono de que fa mes de 4 mesos que no publicava una entrada al blog. El fet d’haver-me’n adonat em fa pensar que potser és que tinc prou coses a escriure i em ve de gust dedicar-hi uns minuts, condició per a no convertir un blog en una obligació sense fonaments.

Cal dir que des de l’última entrada no he estat amb la càmera aparcada, just al contrari, he fet força fotos en aquestes setmanes i sobretot coincidint amb l’inici del master en fotografia de l’ERAM. L’inici d’aquest curs és el més remarcable a nivell fotogràfic que m’ha passat des de l’arribada del viatge a terres islandeses. I no només és el més remarcable, sino la millor decisió. Fer el que a un li agrada o el que li convé? Doncs desprès d’intentar-ho amb la segona opció, serà qüestió de desenvolupar-se amb el que a un li agrada, i qui sap, si amb treball serà motiu d’èxit.

El master en fotografia consta de dos cursos: durant el primer es cursa assignatures com Tecnologia fotogràfica, Intro al reportatge, Intro a la il·luminació, Legislació, Intro al retrat, Tècniques en creativitat, Promoció del treball, i Edició digital. Al segon curs s’aprofundeix en el que és el reportatge, a part d’assignatures analítiques, i  haver de triar un itinerari d’especialització d’entre 4 opcions: reportatge, il·luminació, retrat, i publicitat. De moment, aquest inici és fluix per a tots els que per sort ja dominem el que és la tècnica fotogràfica, però ja resto els dies que falten per a començar altres blocs que m’aportaràn bons coneixement i noves maneres de treballar, una de les coses que m’atrauen més de fer aquest curs, poder adquirir uns métodes més professionals. Una altra de les coses que m’atreien especialment era el fet de compartir idees, coneixements, amb els companys de classe. De moment és prou divers i ja m’he pogut fixar amb el rol de cada company, quelcom curiòs ja que hi tenim gent de tot tipus: els que comencen de pràcticament 0, els que tenen la part tècnica assolida, els que dediquen moltes hores a l’edició davant l’ordinador, els que cuiden els detalls, els que disparen moments, els que els busquen, els que “tiren” amb analògic, els que fan retrats… . Remarcable, també, el fet de poder tenir professors que exerceixen de fotògrafs i que ens ensenyen trucs el dia a dia, annècdotes varies, és interessant. Espero que en següents entrades us podré explicar els que ens va succeïnt durant el curs.

A part del màster de fotografia, també he tingut la càmera ocupada desenvolupant el que en surt de l’evolució en aquest món. Una evolució social, d’estils de vida, de visions, maneres de fer, actuar, i entendre la vida. És l’apartat “Lifestyle” que ocupa la major part de les neurones fotogràfiques que volten dins el meu cap, sense descuidar la fotografia de viatge, sempre latent. Crec que és aviat per estar definit, especialitzat, però començo a pensar en clau de “reportatge”. Encara que potser únicament es tracta d’un pas més cap a una evolució prévia a una especialització encara indeterminada. No ho sé encara, i únicament em preocupa aprofitar el moment d’inspiració.

Com cal. Pas a pas.

